Oklejamy folią PPF 3M

Maciek Karczmarek

Jako pasjonaci lubimy doświadczać, testować i używać dobroci płynących ze świata rowerowego.
Zanim zaproponujemy w naszym sklepie konkretny towar, staramy się wcześniej go przetestować. Na sobie.
Nie inaczej jest w temacie folii ochronnych. Lubimy ostro pojeździć, często w górach i świadomość, że sprzęt jest dobrze chroniony sprawia, że jeździ nam się znacznie przyjemniej.



Przetestowaliśmy kilka różnych folii ochronnych dostępnych na rynku. Jednogłośnie uznalismy, że jeżeli oklejać, to tylko najwyższej klasy folią. Te tańsze albo były ciężkie w ukształtowaniu(niektóre elementy ram mają bardzo nieregularne kształty) i wymagały częstych nacięć co nie było estetyczne, albo szybko się rysowały w trakcie mycia, fuu.

Wybór padł na folię błyszczącą oraz matową(efekt satynowej powierzchni) marki 3M, model Scotchgard Pro 4.0.
Jest to najlepsza z dostępnych folii ochronnych, samoregenerujących na rynku.
Dość gruba ( 200 mikronów ), przekonalismy się już nie raz że świetnie chroni lakier, nawet przed uderzeniami mechanicznymi m.in. od kamieni.


Każdy rower wymaga indywidualnej wyceny.
Przed oklejeniem dokładnie myjemy całą powierzchnię, usuwamy zabrudzenia, jeżeli lakier jest błyszczący to go polerujemy. 
*nie podejmujemy się oklejania lakieru z ubytkami, odpryskami lub wadami!


Oklejenie "całego roweru" często wymaga demontażu części. Te które demontujemy, po oklejeniu montujemy spowrotem. Jeżeli były demontowane elementy wymagające regulacji, regulujemy je.

Jeżeli rower / rama zostanie nam dostarczona jako nowa, nie używana lub "rozebrana" cena będzie niższa.

Na usługę oczywiście dajemy 3 miesięczną gwarancję.


Poniżej przykładowy, niewiele używany rower elektryczny, okleiliśmy 90% powierzchni lakierniczej ramy oraz widelec. Nie miał żadnych fabrycznych folii ochronnych na wahaczu czy spodzie ramy, więc i tam została ona dodana.

Kwota za usługę oklejenia tej Santy to 2300zł.
Lakier wymagał dwuetapowego mycia, trójetapowego polerowania oraz demontażu wideleca, koła tył, łańcucha oraz baterii napędu elektrycznego. 

Zależnie od stanu lakieru i rozmiaru oklejanej powierzchni, cena może się wahać od 100zł do 3000zł.
Jeżeli ktoś pragnie okleić sam widelec lub spód ramy, możemy to zrealizować w kwocie ok 100-300zł.
Mowa o oklejeniu powierzchni błyszczącej jak i matowej!

Nawet po wypolerowaniu lakieru i nałożeniu wosku nie osiągniemy takiego efektu lustra jaki daje ta folia.
Tak gładka powierzchnia pięknie wygląda oraz ułatwia mycie, błoto praktycznie samo z niej odpada.
Jeżeli chcesz spokojnie użytkować rower nie martwiąc się że sama/-am, lub ktoś inny go podrapie, to nie możesz przejść obok tej kwestii obojętnie.
Pamiętaj że po jakimś czasie możemy zdjąć folię - lakier pod nią będzie jak nowy. 

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień
  • Register

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Lub Reset password